Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na predaj tovaru spoločnosti Jukka, s. R. O. IČO: 25502182, so sídlom 687 22. Ostrožská Nová Ves, Lhotská 772 (ďalej ako "predávajúci").
1 Záruka za akosť
1.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci prevzal:
1.1.1 má vec vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dojednanie takej vlastnosti, potom také, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy predávajúceho a / alebo výrobca
1.1.2 sa vec hodí k účelu, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec rovnakého druhu bežne používa:
1.1.3 je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti:
1.1.4 vyhovuje vec požiadavkám právnych predpisov.
1.2 Kupujúci je povinný pri osobnom prevzatí od predávajúceho skontrolovať preberané zbožie, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov.
1.3 Kupujúci je povinný pri prevzatí od prepravcu riadne skontrolovať stav preberaného tovaru, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov podľa prepravného listu.
2 Spôsob uplatnenia reklamácie
2.1 Práva kupujúceho z chybného plnenia (ďalej ako "reklamácia") musí byť uplatnená v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
2.2 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho, a to v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni.
2.3 Predávajúci je povinný zabezpečiť prítomnosť pracovníka povereného prijímať reklamácie po celú prevádzkovú dobu.
2.4 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u osoby, ktorá je na to určená v príslušnom záručnom liste a / alebo v príslušnom daňovom doklade, ak je určená osoba v mieste predávajúceho alebo v mieste kupujúcemu bližšom.
2.5. Kupujúci je povinný pri reklamácii doložiť dátum kúpy daného tovaru, a to najmä predložením príslušného daňového dokladu a / alebo záručného listu, popr. iným vierohodným spôsobom.
2.6 Kupujúci nemá právo uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, ak na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny daného tovaru.
3 Lehoty pre uplatnenie a vybavenie reklamácie
3.1 Ak poskytol predávajúci nad rámec zákonných povinností (najmä zákonné lehoty) záruku za akosť, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, ak záručný list alebo zmluva neustanovuje inak.
3.2 Lehota na uplatnenie reklamácie začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcemu, ktorý je uvedený v daňovom doklade alebo na záručnom liste či inom takom dokumentu.
3.3 Záručná lehota pre spotrebiteľov činí pre nový tovar 15 mesiacov.
3.4 Predávajúci poskytne záruku kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom (tj. pre podnikateľov), v prípade, že je to pri danom tovare vyslovte uvedené.
3.5 U spotrebného tovaru je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vád len do dátumu vyznačenom na obale takéhoto tovaru, ak je táto lehota kratšia ako lehota uvedená v ods. 3.3 tohto reklamačného poriadku.
3.6 Kupujúci je povinný reklamovať tovar bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí, že je na tovare vada. Predávajúci nezodpovedá za zväčšenie rozsahu poškodenia, ak kupujúci tovar užíva, hoci o vade vie.
3.7 Kupujúcemu nevznikne voči Predávajúcemu právo z titulu chybného plnenie, ak dodávaný tovar:
a) bude zjavne poškodený až po jeho riadnom odovzdaní Kupujúcemu (neopatrná manipulácia, nevhodné skladovanie či využitia);
b) bude poškodený zverou;
c) bude poškodený nadbytkom alebo nedostatkom vody počas vegetačného obdobia aj mimo neho;
d) bude poškodený nadmerným alebo nedostatočným množstvom hnojív alebo iných chemických látok, ak je ich použitie pre uchovanie tovaru na ďalšie použitie obvyklé.
Kupujúci ďalej stráca nárok na práva z chybného plnenie, ak k poškodeniu tovaru dôjde po jeho prevzatí v dôsledku konania tretej osoby alebo živelnej udalosti.